Двадцята «Київська Пектораль»
21 марта 2012

26 березня, на передодні Дня театру (27 березня), о 16:00 на сцені Національного театру ім. І. Франка вдвадцяте вручатимуть театральну премію «Київська Пектораль».

Оргкомітетом до ювілейної дати підготовлено Буклет (укладач — А. Липківська), де зазначено імена усіх Лауреатів «Київської Пекторалі».

Як завжди, експертна комісія у складі двадцяти провідних театрознавців, музикознавців, журналістів переглянула прем’єри київських театрів (у театральному сезоні (2011 р.) їх було понад 80. Згідно до «Положення про театральну премію „Київська пектораль» щорічно розглядаються претенденти на премію у 14-ти основних номінаціях, а
саме:

1. «За кращу драматичну виставу»
2. «За кращу музичну виставу»
3. «За кращу дитячу виставу»
4. «За кращу камерну виставу (виставу малої сцени)»
5. «За кращу режисерську роботу»
6. «За краще виконання чоловічої ролі»
7. «За краще виконання жіночої ролі»
8. «За краще виконання чоловічої ролі другого плану»
9. «За краще виконання жіночої ролі другого плану»
10. «За кращу сценографію»
11. «За кращу музичну концепцію вистави»
12. «За краще пластичне вирішення вистави»
13. «За кращий акторський дебют»
14. «За кращий режисерський дебют»


Претенденти, номінанти та лауреати у цих номінаціях визначаються на підставі висновків експертів. Вранці 26 березня 2010 р. відбудеться заключне засідання Оргкомітету, на якому і визначаться реальні лауреати у кожній номінації. Це буде зроблено шляхом підрахунку голосів експертів, відданих за ту чи іншу кандидатуру.

У вересні 2011 р. було розроблено нове Положення про Премію «Київська Пектораль», затверджене й підписане співголовами Оргкомітету С. Зоріною та О. Богдановичем, завірене печатками ГУК КМД та КМТВ НСТД України. Появі цього Положення передувала конфліктна ситуація, що виникла у 2011 році між Оргкомітетом та Експертною групою. Суть конфлікту полягала в тому, що Оргкомітет, без відома експертів, у день церемонії безпідставно зменшив кількість затверджених номінацій. Ця ситуація позначилась на професійному авторитеті експертів і ставленні до Премії київських театральних діячів.

Цього року, незважаючи на затверджені чіткі пункти Положення («Розділ 1-й, пункт 1,6.: Оргкомітет не має права зменшувати кількість номінацій»; «Розділ 2-й, пункт 1,5.: Оргкомітет є гарантом безумовного дотримання всіма цього положення»; пункт 1,6. цього ж розділу: Оргкомітет не втручається в поточну роботу експертів; «Розділ 3-й, пункт 2,2: Експерти вирішують усі творчі питання, пов’язані із визначенням претендентів, номінантів та лауреатів премії. Оргкомітет не втручається у цей процес і на кожному з етапів своїм рішенням лише затверджує висновки експертів«), Оргкомітет знову взяв на себе право змінювати число номінацій і втручатися в роботу Експертної групи. Члени Експертної групи висловлюють свою рішучу незгоду з такими неправомірним діями Оргкомітету і лишають за собою право на симетричні дії з метою дотримання Положення про Премію.

Список номінантів на присудження премії «Київська Пектораль-2011» за підсумками 2 етапу голосування (за абеткою)


1. «За кращу драматичну виставу»
— «Минулим літом у Чулимську» (академічний драматичний театр на Подолі)
— «На дні» (академічний драматичний театр на Подолі)
«Найвище благо на світі» (академічний театр драми і комедії на лівому березі Дніпра)

2. «За кращу музичну виставу»

— «За двома зайцями» (Національний академічний театр оперети)
— «Травіата» (муніципальний академічний театр опери і балету для дітей та юнацтва)
In pivo veritas (театр «Київ. Модерн-Балет»)

3. «За кращу дитячу виставу»
— «Бармалей і Айболить» (муніципальний академічний театр опери і балету для дітей та юнацтва)
— «Казки длядобрих сердець» (Київський академічний театр ляльок)
— «Пасажир у валізі» (академічний театр драми і комедії на лівому березі Дніпра)

4. «За кращу камерну виставу (виставу малої сцени)»

— «Людина та Вічність» (академічний театр юного глядача на Липках)
— «Наташина мрія» («Театр відкритих поглядів»)
— Push Up (Новий драматичний театр на Печерську)

5. «За кращу режисерську роботу»

— Андрій Білоус, «Найвище благо на світі» (академічний театр драми і комедії на лівому березі Дніпра)
— Віталій Малахов, «Минулого літа у Чулимську» (академічний драматичний театр на Подолі)
— Віталій Пальчиков, «Травіата» (муніципальний академічний театр опери і балету для дітей та юнацтва)

6. «За краще виконання чоловічої ролі»
— Василь Кухарський — Васька Пєпєл, «На дні» (академічний драматичний театр на Подолі)
— Олексій Пальчиков — Альфред, «Травіата» (муніципальний академічний театр опери і балету для дітей та юнацтва)
— Ярослав Чорненький — Тот, «Той, Тот та інші» (академічний Молодии театр)

7. «За краще виконання жіночоі ролі»

— Вікторія Булітко — Валентина, «Минулого літа у Чулимську» (академічний драматичнии театр на Подолі)
— Анна Варпаховська — Едда, «Прощальне танго» (Національний академічний театр російської драми ім. Лесі Українки)
— Наталя Озірська — Наталя Петрівна, «Найвище благо на світі» (академічний театр драми комедії на лівому березі Дніпра)

8. «За краще виконання чоловічої ролі другого плану»
— Микола Боклан — Шпігельський, «Найвище благо на світі» (академічний театр драми і комедії на лівому березі Дніпра)
— Андрій Самінін — Ракітін, «Найвище благо на світі» (академічний театр драми і комедії на лівому березі Дніпра)
— Лев Сомов — Шпігельський, «Найвище благо на світі» (академічний театр драми і комедії на лівому березі Дніпра)

9. «За краще виконання жіночої ролі другого плану»

— Олена Бушевська — Віронька, «Найвище благо на світі» (академічний театр драми і комедії на лівому березі Дніпра)
— Марія Рудковська — Кашкіна, «Минулого літа у Чулимську» (академічний драматичний театр на Подолі)
— Людмила Смородіна — Валентина Валентинівна, «Гімн демократичної молоді» (Національний академічний драматичний театр ім. І. Франка)

10. «За кращу сценографію»
— Андрій Александрович — Дочевський, «Романси. Ностальгія», (Національний академічний драматичний театр імені Івана Франка)
— Марія Погребняк, «На дні», (академічний драматичний театр на Подолі)
— Віктор Шульга, «Гімн демократичної молоді» (Національний академічний драматичний театр імені Івана Франка)

11. «За кращу музичну концепцію вистави»

— Олександр Білозуб, Володимир Гданський, Іван Небесний, «Романси. Ностальгія» (Театр імені І. Франка)
— Вікторія Булітко, Іван Небесний («Минулого літа у Чулимську», академічний драматичний театр на Подолі)
— Олександр. Курій, «Найвище благо на світі» (академічний театр драми і комедії на лівому березі Дніпра)

12. «За краще пластичне вирішення вистави»

— Ольга Семьошкіна, «Романс. Ностальгія». (Національний академічний драматичний театр імені Івана Франка)
— Лев Сомов, «Пасажир у валізі» (академічний театр драми і комедії на лівому березі Дніпра)
— Анжела Борисова, «Людина і Вічність» (академічний театр юного глядача на Липках)

13. «За кращий акторський дебют»
— Тамара Антропова — Тетяна, «Итак, она звалась Татьяной» (академічний театр драми і комедії на лівому березі Дніпра)
— Костянтин Войтенко — Снєгірьов, «Читаємо Достоєвського» (Новий драматичний театр на Печерську)
— Віктор Марвін — Золотарьов, «Ты помнишь, Алеша…» (академічна майстерня театрального мистецтва «Сузір ’я»)

14. «За кращий режисерський дебют»

— Тамара Антропова, «Божі корівки повертаються» (академічний театр драми і комедії на лівому березі Дніпра)
— Станіслав Жирков, «Наташина мрія» («Театр відкритий погляд»)
— Олександра Меркулова «Дванадцять статевих заповідей» (театральна майстерня «АБетка»)

Лауреати Театральної премії «Київська пектораль» у номінації «За вагомий внесок у розвиток театрального мистецтва» (за поданням Київського відділення Національної Спілки театральних діячів України):

1. Анатолій Решетніков, народний артист України, лауреат Національної премії імені Тараса Шевченка (Національний академічний театр російської драми імені Лесі Українки)

2.Олексій Кондратенко, відповідальний секретар Київського відділення НСТД України.

Згідно Положення про премію, кандидатури на відзначення у номінації «Подія року» пропонуються експертами, пропозиції розглядаються та затверджуються Оргкомітетом. За 2011 р. експерти запропонували визнати Подією року у м. Києві Драматургічну лабораторію «ТИЖДЕНЬ УКРАЇНСЬКОЇ АКТУАЛЬНОЇ П’ ЄСИ» та Другий міжнародний фестиваль сучасної драматургії «Тиждень актуальної п’єси». Однак, всупереч чинному Положенню, Оргкомітет не затвердив цю пропозицію і жодних пояснень щодо неї експертам не надав.


Імена лауреатів Премії стануть відомими під час урочистої церемонії нагородження, яка відбудеться 26 березня 2012 року, напередодні на сцені Національного театру ім. І.Франка.

Початок о 16:00.


Нафаня

Досье

Нафаня: киевский театральный медведь, талисман, живая игрушка
Родители: редакция Teatre
Бесценная мать и друг: Марыся Никитюк
Полный возраст: шесть лет
Хобби: плохой, безвкусный, пошлый театр (в основном – киевский)
Характер: Любвеобилен, простоват, радушен
Любит: Бориса Юхананова, обниматься с актерами, втыкать, хлопать в ладоши на самых неудачных постановках, фотографироваться, жрать шоколадные торты, дрыхнуть в карманах, ездить в маршрутках, маму
Не любит: когда его спрашивают, почему он без штанов, Мальвину, интеллектуалов, Медведева, Жолдака, когда его называют медвед

Пока еще

Не написал ни одного критического материала

Уже

Колесил по туманным и мокрым дорогам Шотландии в поисках города Энбе (не знал, что это Эдинбург)

Терялся в подземке Москвы

Танцевал в Лондоне с пьяными уличными музыкантами

Научился аплодировать стоя на своих бескаркасных плюшевых ногах

Завел мужскую дружбу с известным киевским литературным критиком Юрием Володарским (бесцеремонно хвастается своими связями перед Марысей)

Однажды

Сел в маршрутку №7 и поехал кататься по Киеву

В лесу разделся и утонул в ржавых листьях, воображая, что он герой кинофильма «Красота по-американски»

Стал киевским буддистом

Из одного редакционного диалога

Редактор (строго): чей этот паршивый материал?
Марыся (хитро кивая на Нафаню): его
Редактор Портала (подозрительно): а почему эта сволочь плюшевая опять без штанов?
Марыся (задумчиво): всегда готов к редакторской порке

W00t?