|
Голос суфлера27 июня 2012Роман Васильович Будзяк, суфлер Національної опери України ім. Т.Г. Шевченка До появи професії режисера та репертуарного театру, вистави могли ставити днів за десять, актори легко вдавалися до таких авантюр, покладаючись на приховану в спеціальній будці на сцені людину, яка у Скільки років ви працюєте суфлером? Я закінчив консерваторію як хоровий диригент. І вже чотири роки працюю суфлером у Національній опері України ім. Тараса Шевченка. Також я є диригентом церковного хору у монастирі св.Василія Великого — це У чому полягає завдання суфлера в музичному театрі? Де зазвичай знаходиться суфлер? Суфлер музичного театру має контролювати той момент, коли співак повинен вступити? Як підказати вчасно? Як зробити так, щоб тебе почули солісти, але не почули глядачі в залі? Я до цього часу пам’ятаю свою першу репетицію по «Запорожцю за Дунаєм». Солістка, яка співала партію Оксани перший куплет проспівала нормально, бо то класика жанру. А в другому куплеті другу й третю лінійку не заспівала. Диригент зупинив оркестр, і вона миттю виправдала себе: «Мені не підказали слова». Одразу піднявся ґвалт: „що він там заснув чи що?! «А я ж не знав, що треба підказувати майже кожне слово. Цю репетицію я запам’ятав надовго. А чи використовується техніка зчитування по губах? Використовуєте до кожного індивідуальний підхід? Що у роботі суфлера вам видається найскладнішим? Часто ти підказуєш не всю фразу, а тільки її початки, слово, два. Але найбільша складність: знати, бачити, відчувати, коли треба підказати. Коли соліст вірно заглядає мені в обличчя, то, ясно, він це робить не для того, аби побачити мої оченята, він хоче почути текст. Це проста ситуація. Але так буває рідко, багато разів треба підказати тоді, коли людина не дивиться на тебе, найчастіше ти сам повинен відчути, що співак може забути, і вчасно дати йому фразу. Що солісти роблять, якщо недочули ваші підказки? Ким стають суфлери далі? Траплялися курйозні випадки на роботі? З розповідей: соліст виходить на сцену, йде музика — соліст мовчить, суфлер підказує слова (ціле речення), музика йде далі, а соліст підходить до будки і каже суфлеру: «Правильно». |
2007–2024 © teatre.com.ua
Все права защищены. При использовании материалов сайта, гиперссылка на teatre.com.ua — обязательна! |
Все материалы Новости Обзоры Актеры Современно Видео Фото обзор Библиотека Портрет Укрдрама Колонки Тиждень п’єси Друзья | Нафаня |
Нафаня: киевский театральный медведь, талисман, живая игрушка
Родители: редакция Teatre
Бесценная мать и друг: Марыся Никитюк
Полный возраст: шесть лет
Хобби: плохой, безвкусный, пошлый театр (в основном – киевский)
Характер: Любвеобилен, простоват, радушен
Любит: Бориса Юхананова, обниматься с актерами, втыкать, хлопать в ладоши на самых неудачных постановках, фотографироваться, жрать шоколадные торты, дрыхнуть в карманах, ездить в маршрутках, маму
Не любит: когда его спрашивают, почему он без штанов, Мальвину, интеллектуалов, Медведева, Жолдака, когда его называют медвед
Не написал ни одного критического материала
Колесил по туманным и мокрым дорогам Шотландии в поисках города Энбе (не знал, что это Эдинбург)
Терялся в подземке Москвы
Танцевал в Лондоне с пьяными уличными музыкантами
Научился аплодировать стоя на своих бескаркасных плюшевых ногах
Завел мужскую дружбу с известным киевским литературным критиком Юрием Володарским (бесцеремонно хвастается своими связями перед Марысей)
Сел в маршрутку №7 и поехал кататься по Киеву
В лесу разделся и утонул в ржавых листьях, воображая, что он герой кинофильма «Красота по-американски»
Стал киевским буддистом
Редактор (строго): чей этот паршивый материал?
Марыся (хитро кивая на Нафаню): его
Редактор Портала (подозрительно): а почему эта сволочь плюшевая опять без штанов?
Марыся (задумчиво): всегда готов к редакторской порке