«Король Роґер» в Опері13 декабря 2011

15 грудня о 19:00 у Національній опері України ім. Т. Г.Шевченка відбудеться вистава «Король Роґер» Кароля Шимановського — видатного польського композитора ХХ століття, який народився в Україні.

У постановці візьмуть участь: Симфонічний оркестр Національної опери України, Національна заслужена академічна капела «Думка», а також провідні солісти Польщі — Міколай Заласіньський

( Роґер II) та Івона Хосса (Роксана). Диригент та художній керівник постановки — Міхал Клауза, лібрето — Ярослав Івашкевич і Кароль Шимановський.

За останнє десятиріччя оперу «Король Роґер» у різних постановках приймали кращі сцени Європи — Opera de Paris, Bregenzer Festspiele, Teatro Liceu у Барселоні, Teatro Real у Мадриді.

Постановка опери «Король Роґер» в Україні ініціатива інституту Адама Міцкевича, здійснена за підтримки Польського Інституту у Києві у співпраці з міжнародними партнерами. Ця подія — один із найяскравіших проектів культурної Програми I, CULTURE з нагоди Головування Польщі у Раді ЄС.

В рамках Міжнародної культурної програми з нагоди Головування Польщі у Раді ЄС у 10 світових столицях було реалізовано понад 280 проектів, що представили надбання польської культури у різних сферах мистецтва: зокрема, у Лондоні відбулось 27 заходів, у Берліні — 35, Брюсселі — 31, Києві — 32, Мадриді — 41, Мінську — 29, Москві — 27, Парижі — 24, Пекіні — 15 та 23 у Токіо.

«Король Роґер» є занадто оригінальною, щоб вважатись класичною, оперою. Цей твір — найбільше досягнення епохи постмодернізму та імпресіонізму. У ньому Шимановський проклав міст між спадщиною Шопена і творами сучасних польських композиторів. Ідея написання твору виникла у Шимановського саме на Батьківщині, в Україні, під час Першої Світової війни. Відрізаний від Європи, посеред руїн власного маєтку у Тимошівці, Шимановський згадував свою подорож на Сицилію: казкові палаццо, старовинні монастирі та неповторну природу півдня.

Дія «Короля Роґера» відбувається у XII столітті, у королівстві на Сіцилії (період правління Роґера II, представника старовинного нормандського роду вікінгів). Його двір вражав небувалою розкішшю. Король був меценатом, а культура його країни об’єднувала східні вірування та християнство, цивілізацію норманів і греко-римську античність. Перед глядачами постане історія про вибір шляхів до духовної зрілості, про роль особистості у суспільстві та про пошук людиною чогось незвичайного в собі через боротьбу та прийняття спокус життя


Другие статьи из этого раздела

Нафаня

Досье

Нафаня: киевский театральный медведь, талисман, живая игрушка
Родители: редакция Teatre
Бесценная мать и друг: Марыся Никитюк
Полный возраст: шесть лет
Хобби: плохой, безвкусный, пошлый театр (в основном – киевский)
Характер: Любвеобилен, простоват, радушен
Любит: Бориса Юхананова, обниматься с актерами, втыкать, хлопать в ладоши на самых неудачных постановках, фотографироваться, жрать шоколадные торты, дрыхнуть в карманах, ездить в маршрутках, маму
Не любит: когда его спрашивают, почему он без штанов, Мальвину, интеллектуалов, Медведева, Жолдака, когда его называют медвед

Пока еще

Не написал ни одного критического материала

Уже

Колесил по туманным и мокрым дорогам Шотландии в поисках города Энбе (не знал, что это Эдинбург)

Терялся в подземке Москвы

Танцевал в Лондоне с пьяными уличными музыкантами

Научился аплодировать стоя на своих бескаркасных плюшевых ногах

Завел мужскую дружбу с известным киевским литературным критиком Юрием Володарским (бесцеремонно хвастается своими связями перед Марысей)

Однажды

Сел в маршрутку №7 и поехал кататься по Киеву

В лесу разделся и утонул в ржавых листьях, воображая, что он герой кинофильма «Красота по-американски»

Стал киевским буддистом

Из одного редакционного диалога

Редактор (строго): чей этот паршивый материал?
Марыся (хитро кивая на Нафаню): его
Редактор Портала (подозрительно): а почему эта сволочь плюшевая опять без штанов?
Марыся (задумчиво): всегда готов к редакторской порке

W00t?