«Тиждень актуальної п'єси»Щорічний освітній фестиваль драматургії для підтримки і розвитку української сучасної п'єси, введеня її в світовий драматургійний контекст. Организатори: центр «Текст», театральний портал «Театре» Партнери:
Куратори фестивалю:
Продюсер: Василь Білоус Дизайн: Ельвін Рзаєв PR: Христина Хоменко |
Дневник фестиваля. День шестой10 ноября 2012«Школа театральных критиков» «Койка»Драматург: Оксана Савченко Режиссер: Маргарита Шин Вторая пьеса Оксаны Савченко «Койка» погружает в ужасы пребывания в инфекционной больнице. Равнодушие врачей к пациенту, внезапно приходящая к соседу рядом смерть, негодные к использованию, скрипучие, панцирные кровати. У главной героини Орды одна только мысль — вырваться из этого ада. Совсем другое отношение в больнице к платным, а точнее, «платящим» пациентам — отличные кровати, вокруг них суетится персонал. Такие денежные отношения взращивают в новой соседке Арды чувство превосходства и вседозволенности. Она Автор: Николай Вдовенко «Койка»Драматург: Оксана Савченко Режисер: Маргарита Шин Події розгортаються у лікарняній палаті, де матір — колишня наркоманка — лежить із сином, хворим на вітрянку. Вийти за межі лазаретних «упокоїв» головній героїні Орді не вдається — карантин. Несподівано до неї приєднується ще одна хвора з дитиною. Між жінками одразу виникає різке протистояння на грунті соціальної нерівності. Орда лежить на старезній койці, яка прогинається до підлоги, а пружини болісно впиваються у її тіло. Для сусідки готують рівне нове ліжко. Контраст ставлення до пацієнтів цілком логічний та відповідає реаліям нашого часу: платне лікування забезпечує більш зручні умови перебування у стаціонарі. Персонал лікарні це єдиний спосіб контакту із зовнішнім світом, який не видається привітним, а навпаки — безжалісним та цинічним. З сусідньої палати постійно чути плач покинутої дитини: її забрали у батьків наркоманів. Атмосфера „процесу оздоровлення робить пацієнтів ще більш хворими. Автор, помістивши головну героїню у палату з якої вибратись неможливо з причин повної ізоляції носіів вітрянки, наче конструює для героїні платформу можливості зазирнути у своє минуле. Опинившись сам на сам із своїми думками, Орда згадує як колись підлітком багато часу проводила у лікарнях. Юнацьке життя «під кайфом» під звуки прямолінійних Справжній внутрішній злам і переосмислення відбувається у свідомості Орди тільки тоді, коли вона бачить надряпаний багато років тому нею ж самою напис: «тут була Орда». Саме зараз героїня збагнула, як глибоко погрузла у невирішених проблемах, які вона пускала на самотік. Напис на койці — це примари минулого, які вона сама викарбувала, а потому самовільно перенесла у теперішнє, Орда відчула в собі сили залишити цю койку, цю Ця п’єса Оксани Савченко так само як і попередня „І мені все одно як ти там зачіпає питання сміливості людини жити, а не просто існувати. Попри достатню динаміку, та розгорнуті образи, як на мій погляд, героям бракує певної загадки чи то інтриги. Драматург одразу розкриває перед нами свій задум. Але набагато важливішим є той факт що в Оксани Савченко присутній оригінальний авторсткий почерк. Символічною є також зустріч Орди на виході із лікарні з парою Автор: Ольга Телипська |
2007–2025 © teatre.com.ua
Все права защищены. При использовании материалов сайта, гиперссылка на teatre.com.ua — обязательна! |
Все материалы Новости Обзоры Актеры Современно Видео Фото обзор Библиотека Портрет Укрдрама Колонки Тиждень п’єси Друзья | Нафаня |
Нафаня: киевский театральный медведь, талисман, живая игрушка
Родители: редакция Teatre
Бесценная мать и друг: Марыся Никитюк
Полный возраст: шесть лет
Хобби: плохой, безвкусный, пошлый театр (в основном – киевский)
Характер: Любвеобилен, простоват, радушен
Любит: Бориса Юхананова, обниматься с актерами, втыкать, хлопать в ладоши на самых неудачных постановках, фотографироваться, жрать шоколадные торты, дрыхнуть в карманах, ездить в маршрутках, маму
Не любит: когда его спрашивают, почему он без штанов, Мальвину, интеллектуалов, Медведева, Жолдака, когда его называют медвед
Не написал ни одного критического материала
Колесил по туманным и мокрым дорогам Шотландии в поисках города Энбе (не знал, что это Эдинбург)
Терялся в подземке Москвы
Танцевал в Лондоне с пьяными уличными музыкантами
Научился аплодировать стоя на своих бескаркасных плюшевых ногах
Завел мужскую дружбу с известным киевским литературным критиком Юрием Володарским (бесцеремонно хвастается своими связями перед Марысей)
Сел в маршрутку №7 и поехал кататься по Киеву
В лесу разделся и утонул в ржавых листьях, воображая, что он герой кинофильма «Красота по-американски»
Стал киевским буддистом
Редактор (строго): чей этот паршивый материал?
Марыся (хитро кивая на Нафаню): его
Редактор Портала (подозрительно): а почему эта сволочь плюшевая опять без штанов?
Марыся (задумчиво): всегда готов к редакторской порке