|
Особам до 18 вхід заборонено. Альтернативний польський театр SUKA OFF30 марта 2009Текст Вікторії Миронюк
SukaOFF: Театр Suka OFF є скандальною польською групою, їх творчість балансує на межі «звичайного вибрику молодих перформерів, які роблять собі ім’я» і «бажанні щось донести за допомогою брутальної девіантної естетики». Цей театр не має стаціонарного майданчика, знаходиться в площині авангарду і виходить за межі мистецтва, стимулюючи його подальший розвиток. Те, що колись вважалось неприпустимим (згадаймо хоча б прем’єру „Свята весни“ Дягілєва у 1913 році чи перші виставки імпресіоністів), зараз вже є класикою, яка надихає багатьох послідовників. Діяльність авангардних груп у мистецтві активно викриває наявність прихованої цензури в так званих „демократичних“ суспільствах. Цензура у вигляді церковної моралі, традиціїй та норм поведінки постійно загрожує сучасним Художникам. Ці бастіони „правильної поведінки і хорошого тону“ тримають гостро наточені сокири, готові в Вистави Suka Off проходять в приватних помешканнях, бо польські чиновники, обтяжені консерватизмом католицької моралі забороняють цьому театру виступати на відкритих сценах. Зате їх перформансів потребують сцени Європи, Японії, Чилі, Аргентини, Бразилії, куди групу постійно запрошують. Побачити на їх квартирних перформансах можна приблизно таке:
Засновником та координатором (не режисером) групи з 1995 року є Пьотр Венгжиньські. Команда складається з чотирьох молодих людей із Катовіц, які, окрім перформативних акцій, займаються відеоартом, інсталяціями, фотографією та дизайном. Акції групи Suka Off зосередженні на: — спробах визначення «третьої статі» через стирання індивідуальних рис сексуального коду чоловіка та жінки; — критиці людської природи: жорстокість і страх як віруси цивілізації показані за допомогою синтетичних речовин — рідкого латексу, акрилу; — пошуці альтернативних і радикальних форм комунікації живої матерії тіла і електронного обладнання; — постіндустріальній естетиці: «зіткнення» людського тіла і матерії міста: Тіло як твір мистецтва: Молоді люди визначають своє мистецтво на межі театру і перформансу. Група не є першопрохідцями у використанні і вивченні брутальної тілесності: французька перформерка Orlan піддавала своє тіло багатьом пластичним операціям, прагнучи підірвати стереотипні норми краси. Схожу проблему вирішувала англійська феміністка Джо Спенс, яка використовувала фото свого понівеченого раком тіла як модель конструювання суспільних проекцій. Тіло як символ впливу ідеологій показувала у деяких своїх перформансах Марина Абрамовіч. Актори Лабораторії Єжи Гротовського після багатогодинних фізичних катувань вживали наркотичні засоби, щоб розширити межі своєї свідомості і позбутися психічних бар’єрів у шляху до «повного оголення». Тобто, експерименти з тілом вже з 60-х років були яскравим виразником конфлікту між суспільством, владою і людиною. Suka Off враховує всі попередні практики, концентруючись в основному на тілі як на готовому творі мистецтва, сенс якого можна зрозуміти тільки через безпосередній контакт. Що значить безпосередній контакт? Це і досвід глядача, який набирає в пластиковий стакан кров із Група SUKA OFF відкриває нову глядацьку чутливість, що притупилася в Репертуар: Зараз SUKA OFF пропонує глядачам сталий репертуар, який складається з чотирьох CLONE FACTORY — зображує лабораторію, в якій із людського тіла, що є гірким образом сучасного мікрокосмосу, створюють клони. Над клонами проводять всілякі експерименти сексуального та медичного характеру. FLESH FORMS — серія жорстоких картин, що показують природну бісексуальність статі. У перформансі проколюють тіла, показують сексуальні ігри, все це підтримується deuSEXmachina — перформанс зображає фабрику, яку заводять фізичні рухи глядачів та BLACK FACTORY — історія фабрики та її працівників. На фабрику приходить новий працівник, який поступово пізнає всі фази виготовлення продукції. Потім виявляється, що він сам є продуктом виробництва фабрики, а сама фабрика моделює поведінку сучасної людини. WHITE ROOM — наймасштабніша акція групи, в якій актори створюють апокаліптичне місце, де тіло виконує роль резервуару. За допомогою больових засобів перформери позбуваються зайвих відчуттів. Глядач у цьому перформенсі є вуаєристом, що нахабно підглядає за діями перформерів. [1] Антонен Арто. Театр и жестокость. |
2007–2024 © teatre.com.ua
Все права защищены. При использовании материалов сайта, гиперссылка на teatre.com.ua — обязательна! |
Все материалы Новости Обзоры Актеры Современно Видео Фото обзор Библиотека Портрет Укрдрама Колонки Тиждень п’єси Друзья | Нафаня |
Нафаня: киевский театральный медведь, талисман, живая игрушка
Родители: редакция Teatre
Бесценная мать и друг: Марыся Никитюк
Полный возраст: шесть лет
Хобби: плохой, безвкусный, пошлый театр (в основном – киевский)
Характер: Любвеобилен, простоват, радушен
Любит: Бориса Юхананова, обниматься с актерами, втыкать, хлопать в ладоши на самых неудачных постановках, фотографироваться, жрать шоколадные торты, дрыхнуть в карманах, ездить в маршрутках, маму
Не любит: когда его спрашивают, почему он без штанов, Мальвину, интеллектуалов, Медведева, Жолдака, когда его называют медвед
Не написал ни одного критического материала
Колесил по туманным и мокрым дорогам Шотландии в поисках города Энбе (не знал, что это Эдинбург)
Терялся в подземке Москвы
Танцевал в Лондоне с пьяными уличными музыкантами
Научился аплодировать стоя на своих бескаркасных плюшевых ногах
Завел мужскую дружбу с известным киевским литературным критиком Юрием Володарским (бесцеремонно хвастается своими связями перед Марысей)
Сел в маршрутку №7 и поехал кататься по Киеву
В лесу разделся и утонул в ржавых листьях, воображая, что он герой кинофильма «Красота по-американски»
Стал киевским буддистом
Редактор (строго): чей этот паршивый материал?
Марыся (хитро кивая на Нафаню): его
Редактор Портала (подозрительно): а почему эта сволочь плюшевая опять без штанов?
Марыся (задумчиво): всегда готов к редакторской порке