Фестиваль «Документ» проаналізує останні події в Україні08 октября 2014

 

17–20 жовтня

 

У рамках ІІІ Міжнародного театрального фестивалю «Документ» публіці буде представлено документальні театральні проекти (як повноцінні вистави, так і читки), що виникли на тлі теми Майдану, революцій, протистоянь, зокрема — останніх подій в Україні.

Темою цьогорічного фестивалю є кордони та відстані — не лише у фізичному та географічному сенсах, а й також — кордони можливого, ґендерні та соціальні відстані, межі допуску, особистісні межі, їх порушення та трансформації, культурні й гуманітарні дистанції.

В рамках фестивалю буде організовано воркшопи для режисерів, драматургів, продюсерів та діячів театру, яких цікавить документальний метод. У «Документі» візьмуть участь режисери й артисти з України, Німеччини, Польщі, Росії.

 

Програма фестивалю

 

 

Театральний фестиваль «Документ» фінансується через спільнокошт. Долучитися до створення проекту можна тут.

 

Протягом трьох років існування Міжнародний театральний фестиваль «Документ» став інструментом поширення документального методу в українському театрі. Учасники воркшопів першого фестивалю тепер презентують власні проекти, створені як в академічний інституціях («Місто на Ч.» (Черкаський академічний театр ім. Тараса Шевченка), «Диплом» (Львівський академічний театр ім. Леся Курбаса), так і в незалежних мистецьких просторах («Лєдєнєц» (ТРЦ «Більшовик»), «Дванадцять пісень» (Харківська картинна галерея). Крім того, зацікавленість документальним театром серед фахівців і глядачів відчутно зросла.

За роки існування фестиваль відвідували театральні діячі з різних країн. Серед них — Даніель Ветцель (зірковий театральний колектив Rimini Protokoll, Німеччина), Олексій Богачук-Петухов та Костянтин Кожевніков (Театр.doc, Росія), експерти документального кіно та театру Войцех Фаруга, Маґдалена Мосевич та Іоанна виховська (Польща), також свої роботи показали п’ятнадцять українських режисерів, а вистави, читки та воркшопи в рамках фестивалю відбувалися в Києві, Черкасах, Одесі, Харкові, Херсоні та Львові.

Стратегічний партнер Міжнародного театрального фестивалю «Документ» — Ґете Інститут в Україні. Співорганізатор фестивалю — Центр «ТЕКСТ».

Українських партнерів, що можуть профінансувати витрати на проїзд, розміщення та перебування на фестивалі молодих режисерів, зацікавлених студентів театральних вузів, українських артистів, що представляють свої проекти, немає. Не всі вони можуть приїхати своїм коштом, особливо зараз, коли у сфері мистецтва важко заробити, хоча робити є багато що. Формуючи програму фестивалю, організатори стикаються із тим, що участь у події саме українських режисерів, акторів, драматургів, документалістів, для яких, у першу чергу, фестиваль створено — під питанням. Зібрані Спільнокоштом гроші буде використано на уможливлення приїзду на Фестиваль з проектами, виставами та читками, а також для участі у воркшопах, українських режисерів та акторів, які не мешкають та працюють у Львові, Харкові, Черкасах та інших містах, на організацію воркшопів на мінімально-комфортному рівні, та частково — на технічне забезпечення проведення вистав та читок, що привезуть на фестиваль з інших міст України.


Другие статьи из этого раздела
  • Харківський академічний театр ляльок на  «Рязанских смотринах»

    10 по 14 вересня Харківський академічний театр ляльок ім. В. Афанасьєва відвідає XIII Міжнародний фестиваль театрів ляльок «Рязанские смотрины», де в рамках фестивальної програми двічі покаже прем’єрну виставу минулого театрального сезону «Про принців та принцес» за казками нідерландської авторки Анні Шмітд

Нафаня

Досье

Нафаня: киевский театральный медведь, талисман, живая игрушка
Родители: редакция Teatre
Бесценная мать и друг: Марыся Никитюк
Полный возраст: шесть лет
Хобби: плохой, безвкусный, пошлый театр (в основном – киевский)
Характер: Любвеобилен, простоват, радушен
Любит: Бориса Юхананова, обниматься с актерами, втыкать, хлопать в ладоши на самых неудачных постановках, фотографироваться, жрать шоколадные торты, дрыхнуть в карманах, ездить в маршрутках, маму
Не любит: когда его спрашивают, почему он без штанов, Мальвину, интеллектуалов, Медведева, Жолдака, когда его называют медвед

Пока еще

Не написал ни одного критического материала

Уже

Колесил по туманным и мокрым дорогам Шотландии в поисках города Энбе (не знал, что это Эдинбург)

Терялся в подземке Москвы

Танцевал в Лондоне с пьяными уличными музыкантами

Научился аплодировать стоя на своих бескаркасных плюшевых ногах

Завел мужскую дружбу с известным киевским литературным критиком Юрием Володарским (бесцеремонно хвастается своими связями перед Марысей)

Однажды

Сел в маршрутку №7 и поехал кататься по Киеву

В лесу разделся и утонул в ржавых листьях, воображая, что он герой кинофильма «Красота по-американски»

Стал киевским буддистом

Из одного редакционного диалога

Редактор (строго): чей этот паршивый материал?
Марыся (хитро кивая на Нафаню): его
Редактор Портала (подозрительно): а почему эта сволочь плюшевая опять без штанов?
Марыся (задумчиво): всегда готов к редакторской порке

W00t?