|
Театр мирної конференції19 мая 2010Йоанна Віховська (Joanna Wichowska), редактор відділу театру часопису «Dwutygodnik. Переклав Михайло Барбара
В ексклюзивному готелі в центрі Кельну відбуваються Futur3, „Petersberg 1, режисура — Андре Ерлен (Andrй Erlen), Стефан Крафт (Stefan H. Kraft). Покази під час фестивалю „Globalize: Cologne, 8–11 квітня 2010.
Готель Petersberg над річкою Рейн називають німецьким Camp David. Тут підписували важливі документи, що стосувалися післявоєнної ФРН, а потім ЄС, тут відбувалися конференції з питань Косово та Афганістану, тут зупинялися Черчилль, Хайле Селассіє, Нельсон Манделла, Брєжнєв і Горбачов, Арафат і Мубарак. Якщо б Німеччина мала виступити посередником у справі конфлікту на Близькому Сході — перемовини відбувалися б саме тут. Точкою відліку спектаклю групи Futur3 „Petersberg 1 є саме така «політична фантастика» (political fiction). В ексклюзивному готелі в центрі Кельну відбувається попередня конференція, в результаті якої має бути підписаний мирний договір в готелі Petersberg. Глядачі отримують ролі учасників конференції — стають членами однієї з трьох делегацій: Ізраїлю, Палестини або Європейського Союзу. Кожен показ, щовечора повторюваний багато разів, грають лише для трьох глядачів. І жоден з них не бачить цілого — може відслідковувати історію виключно з однієї перспективи. Такий прийом є продуманою маніпуляцією, знущанням з нашої потреби об’єктивізму. Теоретично ми всі знаємо, що палестинська правда діаметрально відрізняється від правди ізраїльської, а для ЄС важливі інші інтереси, але проведений вулицями міста і провезений готельним ліфтом Історії, які розповідають актори дорогою до Ці стримані розповіді ненав’язливо повертають нас до європейських реалій. Поселенка з Геброну з великим животом (четверта вагітність) має проблеми з виданням у Німеччині своєї кулінарної книжки: видавництво вимагає усунути рецепт святкової страви на Пурим, оскільки він наданий дружиною Баруха Гольдштайна (Baruch Goldstein), який був учасником розправи в мечеті Геброну в 1994). Німець, який переїхав до своєї дружини в Рамала (Ramallah) і бореться за збільшення доступу палестинців до води, із захопленням занурює пальці у фонтан, що стоїть у дворі готелю. Європейська точка зору представлена, що зрозуміло, з найбільшою самоіронією. Європейські представники мають найкурйозніші ідеї щодо розв’язання конфлікту (наприклад, обидві конфліктуючі сторони мають щиро здійснити «акт примирення») і продовжують закулісні суперечки всередині делегації ЄС (француженку, яка насмілилася розповідати про жорстокість ізраїльських солдатів, усунуто від переговорів, їх тепер проводить «той німець»). Ігнорування, протекціонізм, відірваність від реальності, бездумне використання засад політичної коректності — Європа має на своїй совісті власні гріхи, цілком іншого ґатунку, кардинально інші, ніж Ізраїль і Палестина. Але гріхи кожної зі сторін яскраво проявляються лише тоді, коли нарешті троє глядачів сідають за стіл переговорів. Звичайні люди, такі, як ті, що хвилиною раніше нас супроводжували, не мають сюди доступу. І саме тут чути взаємні звинувачення, конкретні вимоги, глухість до Але найцинічнішим є завершення. У фойє готелю Інтерактивні вистави — зазвичай експеримент дуже ризикований. Творці вистави „Petersberg 1 ризикують вміло та відповідально: з цілковитим усвідомленням мети і великим тактом. Роблять глядача спільником, але не змушують його до жодної іншої співпраці, крім участі в спільних роздумах. Безцінно. |
2007–2024 © teatre.com.ua
Все права защищены. При использовании материалов сайта, гиперссылка на teatre.com.ua — обязательна! |
Все материалы Новости Обзоры Актеры Современно Видео Фото обзор Библиотека Портрет Укрдрама Колонки Тиждень п’єси Друзья | Нафаня |
Нафаня: киевский театральный медведь, талисман, живая игрушка
Родители: редакция Teatre
Бесценная мать и друг: Марыся Никитюк
Полный возраст: шесть лет
Хобби: плохой, безвкусный, пошлый театр (в основном – киевский)
Характер: Любвеобилен, простоват, радушен
Любит: Бориса Юхананова, обниматься с актерами, втыкать, хлопать в ладоши на самых неудачных постановках, фотографироваться, жрать шоколадные торты, дрыхнуть в карманах, ездить в маршрутках, маму
Не любит: когда его спрашивают, почему он без штанов, Мальвину, интеллектуалов, Медведева, Жолдака, когда его называют медвед
Не написал ни одного критического материала
Колесил по туманным и мокрым дорогам Шотландии в поисках города Энбе (не знал, что это Эдинбург)
Терялся в подземке Москвы
Танцевал в Лондоне с пьяными уличными музыкантами
Научился аплодировать стоя на своих бескаркасных плюшевых ногах
Завел мужскую дружбу с известным киевским литературным критиком Юрием Володарским (бесцеремонно хвастается своими связями перед Марысей)
Сел в маршрутку №7 и поехал кататься по Киеву
В лесу разделся и утонул в ржавых листьях, воображая, что он герой кинофильма «Красота по-американски»
Стал киевским буддистом
Редактор (строго): чей этот паршивый материал?
Марыся (хитро кивая на Нафаню): его
Редактор Портала (подозрительно): а почему эта сволочь плюшевая опять без штанов?
Марыся (задумчиво): всегда готов к редакторской порке